Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Mit játszunk a szobában?

2009.02.17

Horgásztó bent: Fürdõkád, tele vízzel, "halak", hurkapálcás gémkapcsos horgászbot vagy kisméretű lepkehálók...

Béka verseny: Papírbékákat (ugrálós) hajtogatunk, és a békáknak kell minél gyorsabban célba ugrálniuk.

Csomagolósdi: Csomagoljunk be kisebb ajándékokat (sportszelet, radír, stb. . ) újságpapírba, úgy, hogy kezdjük az ajándékkal, majd csomagoló több rétegben, újabb kis ajándék, újabb csomagoló... hogy jó nagy legyen. Ültessük le a gyerekeket körbe, kapcsoljunk be zenét, a zenére kell a csomagot körbeadni és amikor a zene megáll, akkor az, akinél van a csomag, levehet egy réteg csomagolót. Ha talál ajándékot az övé és így tovább, míg az összes papír le nem kerül.

Lufis körjáték: Zene szól, a gyerekek körbeadják a lufit és amikor a zene megáll, akinél a lufi, annak ki kell pukkasztani a popójával a kör közepén (nem fáj, és lehet rásegíteni, hogy tartod, és közben a körmöddel te lukasztod ki).

Szobor: Zene szól, mindenki táncikál, előre megbeszélitek, hogy adott vezényszavakra mit kell csinálni, pl: "fagy" mindenki megmerevedik, gólya mindenki fél lábra áll, kutyus, négykézláb

Titokdoboz: Fogunk egy fedett kosarat, szatyrot vagy dobozt tele tárgyakkal, körbeülünk, mindenki egyenként megkapja a táskát, belenyúl és kitapint egy tárgyat, amiről ki kell találni, hogy mi az (pl. alma, kisautó, szappan, stb...) Miután minden tárgy elővarázsolódott, ráteszed őket egy tálcára, mindenki elfordul, te valamit eltüntetsz és meg kell mondaniuk, hogy mi tűnt el.
Ugyanennek van olyan változata, hogy csak megváltoztatod a tálcán a sorrendet, és arra kell rájönni, hogy mi a változás.

Vájt fül játék: Mindenki becsukja a szemét, egy kendő alatt megszólaltatunk egy tárgyat (kulcscsomó, tűzőgép...) és azt kell kitalálni, hogy minek a hangja volt.

Lufifújó verseny: A leggyorsabb nyer.

Késsel villával: Szaloncukrot vagy kis szelet csokit, túró rudit kibontani és úgy megenni.

Twister: Más néven színes körök (kapható készen vagy kivitelezhető házilag).

Mi hiányzik? Kirakunk 9-10 db dolgot(játékok, tárgyak) az asztalra,valaki kimegy a szobából, ekkor egyet elveszünk és ki kell találnia melyiket vettük el.

Limbó hintózás

Kézműves asztal: Gyurmázás, netről nyomtatott kifestők színezése, hajtogatás, vagdosás, ha van szülő, aki felügyelje – akár festés is.

Gyertya fújás: Fecskendővel gyertya elfújó verseny.

Nevettetős: A két csapat szemben áll, egyik csapat feladata a másik megnevettetése, egymáshoz nem érhetnek, csak "hülyéskedhetnek", a másik félnek pedig komolynak kell maradnia.

Székfoglaló: Eggyel kevesebb szék van, mint gyerek, szól a zene, ha megáll, le kell gyorsan ülni, aki állva marad, kiesik, megint elvenni egy széket és így tovább.

Páros tánc lufival: A párok tánc közben a mellkasukkal egy lufit tartanak, hozzáérni nem lehet, akinek legkésőbb esik le a lufi, az nyer.

Találós kérdés verseny: Kb. 10 kérdéssel, a jól válaszoló zsákbamacskát húzhat, amit előtte mi készítünk megunt de ép játékokból.

Fújja el a szél azt, aki... Körbe rakjuk a székeket. Mindenki helyet foglal egy széken, és az első vállalkozó a kör közepére áll. A következőt mondja: "Fújja el a szél azt, aki..." és befejezi saját kedve szerint. Például: "Fújja el a szél azt, akinek hosszú haja van." Erre a kijelentésre azok, akinek hosszú hajuk van, fel kell, hogy álljanak, és át kell ülniük egy másik székre. Természetesen villámgyorsan, hisz sokan kereshetnek helyet maguknak. Közben, a játékvezető is igyekszik széket foglalni magának (ha igaz rá az állítás). Akinek nem jut szék, középre áll. A mondatot saját szánk íze szerint alakíthatjuk. Pl. Aki szereti a csokit/ Akinek nincs testvére/ Aki fiú/ Akin nadrág van/Akin nincsen gomb stb.

Hullámjáték Maradhatnak a székek körben. Miután a gyerekek helyet foglaltak, egy valaki (akár a szülő), átveheti a játékvezetői szerepet. Ha a vezető azt mondja: "Hullám jobbról...", akkor egy székkel mindenki balra ül. Ha azt mondja: "Hullám balról", akkor egy székkel mindenki jobbra ül. Ha azt kiáltja: "Dagály", akkor mindenkinek helyet kell cserélnie valaki mással. Aki ront, átveszi a játékvezető helyét.

Most csapd le... A székek továbbra is körben vannak. Egy vállalkozó szellemű gyerek középre áll, kezében összecsavart újságpapír. Ez lesz a "fegyver". Mindenki (a középen álló is) bemutatkozik egy állatként megnevezve magát (kutya, víziló, ebihal stb). A középen álló igyekszik mindenkit memorizálni. A játékot figyelemmel kísérő szülő bekiált egy elhangzott állatnevet: "Kutya". A középen állónak erre gyorsan meg kell keresnie a Kutyát, és az összecsavart újságpapírral rá kell csapnia (szintén gyorsan) a térdére. A Kutyának ezt meg kell ezt akadályoznia oly módon, hogy mielőtt a térdére csapnának, gyorsan elkiált egy másik állatnevet: "Macska". Ha ez a lecsapás előtt sikerül, akkor megmenekült, a középen állónak pedig értelemszerűen már a Macskát kell lecsapnia. Akit sikerül lecsapni, annak kell középre állnia a következő körben. Szintén középre áll az, aki olyan állatnevet mond, ami nincs a körben. (Élvezetes, pörgős játék, amit nagyon szeretnek a gyerekek, de a szülőknek figyelnie kell, hogy ne durvuljon el a móka.)

További ötletként a "Plusz 1 lakodalmas móka" menüpont alatt található játékot is nagyon élvezhetik a gyerekek, főleg ha heten vannak (mint a gonoszok :D)

Források:

http://www.eletforma.hu/?r=5227
http://www.tutitippek.hu/blog/gyerekzsur-lebonyolitasa.php
http://www.noiportal.hu/main/npnews-3408.html
http://www.babanet.hu/tarsalgo/viewtopic.php?t=973&start=0

http://www.hoxa.hu/?p1=forum_tema&p2=12545

http://www.nlcafe.hu/forum/?fid=441&topicid=210814
http://www.gyermeksziget.hu/forumvalasz.php?kerdesid=317
http://prodanmarta.blogspot.com/2007/05/gyerekzsr.html
http://www.netriport.hu/eletmod/eletter/cikk/?id=4664